O kapele

Cheveyo. V jazyce domorodých amerických indiánů to znamená něco jako „ duchovní válečník“, „Spirit Warrior“.
V jazyce hudebních fanoušků to znamená „tříčlenná královéhradecká kapela ve složení Martin Zemanský (bicí), Tomáš Sejkora (kytara, zpěv) a Jakub Horský (basová, elektroakustická kytara)“.


RED: Jak to vlastně všechno začalo?

MZ: Během roku 2013 jsme s klukama z kapely PavilonM2 došli k rozhodnutí, že naši činnost na nějakou dobu pozastavíme. Každý se vydal jiným směrem, ale my s Tomášem jsme chtěli dál společně hrát. Oslovili jsme našeho kamaráda a vynikajícího muzikanta Jakuba, no a začali jsme společně dělat nové věci.

RED: To teda bylo poměrně rychlý. Po jednom roce máte hotovou desku?

MZ: Tomáš už měl nějaké věci hotové, takže moc nebyl problém dát dohromady set na 45 minut. První půl rok jsme dávali dohromady skladby a na několika koncertech jsme si i odzkoušeli, jak to vezmou lidi. Ty písničky i naživo jinak fungujou, než když je jenom dřeš ve zkušebně. Takže když si to pak všechno sedlo, zalezli jsme na půl roku do studia a pracovali na současné podobě desky.

RED: Jak teda probíhalo samotné nahrávání?

MZ: Nejprve jsme kalkulovali s myšlenkou, že bychom si desku natočili úplně sami, aby to bylo hodně autentický a mohli si s tím vyhrát do posledního detailu. Na jednu stranu vás netlačí čas, na druhou stranu to může být problém, při dnešních nekonečných možnostech nastavení zvuků a nástrojů, pokud si neumíte říct dost, takhle to je perfektní, může se stát, že zabřednete do nekonečnýho kolotoče a nahrávku ani nikdy nedokončíte. Nakonec jsme se ale rozhodli pro studio. Člověk se pak může víc soustředit na samotné hraní a tu práci kolem může nechat na mistrovi zvuku, v našem případě jsme si vybrali Václava Vlachého.

JH: Chtěli jsme udělat nevšední nahrávku, se spoustou zvuků a nástrojů, zároveň ale aby vše znělo přirozeně, takže na desce nepoužíváme žádné samply, ikdyž v dnešní době to je poměrně v oblibě. Chtěli jsme zachovat tu syrovost a autentičnost nástrojů.

RED: Na desce jste spolupracovali s několika hosty.

TS: Hrajeme sice ve třech, ale oproti koncertům jsme chtěli písně doplnit o další aranže. V některých písních jsme cítili, že by se tam perfektně hodily smyčcové party. Jinde jsme zase chtěli dát nějaký dechový nástroj a tak jsme oslovili Petra Zirhuta, který hraje v Hradecké filharmonii na lesní roh. Od Petra jsme taky získali kontakt na Vilmu Bartošovou, která nám do třech písní nahrála violoncello. Na albu můžeš slyšet tibetské mísy, zvony a šamanské nástroje na které hrál náš kamarád Aldaman.

MZ: Třeba Kuba má doma celou sbírku různých nástrojů. Do jedné songy Kuba nahrál harmonium, který vydává takový děsivý zvuky když šlapeš na ty měchy. Většina skladeb vznikala na základě kytarových riffů, který jsme ještě chtěli podpořit dalšími kytarami. S tím nám ve studiu pomáhal vynikající kytarista Michal Dědič.

RED:Převážnou většinu textů děláš ty Tomáši. O čem jsou?

TS: Nemůžu asi říct, že by desku provázelo nějaké jednotné téma. Každá píseň je trochu o něčem jiném. Třeba Hero´s coming je o schopnosti člověka posouvat svět dál, k něčemu lepšímu, zatímco Burning man je o věčné bolesti, kterou si lidé navzájem způsobují o celkové lhostejnosti člověka třeba k ničení životního prostředí a vykořisťování zemí třetího světa. Některé písně jsou protkané neoromantismem, jiné pak vypraví příběh o zběsilé noční jízdě autem.

JH: V textech hodně řešíme mezilidský vztahy, vztah člověka k přírodě, životnímu prostředí, globální témata současnosti. Tohle je spíš na delší povídání.

RED: Desku máte tedy natočenou, co máte dalšího v plánu?

JH: Právě pracujeme na grafice desky a celkovém vizuálním stylu, který bysme chtěli využít i pro merch. Vydání plánujeme někdy na jaře 2015.

MZ: Desku určitě pokřtíme v Hradci Králové. Při té příležitosti bychom chtěli udělat i audiovizuální show. Pak ještě nějaký křest v Praze. Samozřejmě se teď chystáme víc koncertovat.

CHEVEYO © 2015 | Všechna práva vyhrazena

BC   You Tube   Facebook